Autoritatea Aeronautică Civilă Romană

În contextul existent la nivel național privind necesitatea implementării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID - 19, vă informăm că începând cu data de 30.03.2020, înregistrarea cererilor de emitere a avizului AACR însoțite de documentația tehnică aferentă și de dovada achitării tarifului, a altor solicitări de informații privind activitatea de emitere avize, se va face exclusiv on line la adresa de e-mail registratura@caa.ro.
 
Instrucțiunii obligatorii privind modalitatea de transmitere electronică a cererii însoțită de documentația tehnică aferentă și de obținere a numărului de înregistrare la AACR:

  1. Emailul va avea notat la Subiect: AVIZ _DENUMIRE BENEFICIAR

Nr. de înregistrare al cererii la AACR se va transmite automat la adresa de email prin care s-a transmis cererea.
În cazul în care, se transmite o documentație în completarea unei cereri deja înregistrată la AACR se va nota la Subiect: COMPLETARE AVIZ  NR._DENUMIRE BENEFICIAR, iar email-ul va fi transmis ca Replay la email-ul prin care s-a primit nr. de registratură de la AACR alocat cererii dvs. inițiale.

  1. Cererea, documentația tehnică aferentă, copie CIF/ CI și dovada plății se vor transmite integral printr-un singur email, arhivate și fără a depăși dimensiunea de 30 MB.
  2. Se va completa formularul de Cerere prezentat pe site-ul ACCR și se va trimite cu semnătură olograf (scanat)/ semnătură electronică.
  3. Documentațiile tehnice transmise spre avizare vor fi asumate de proiectanții de specialitate prin semnătură olograf (scanată)/ semnătură electronică calificată sau avansată, potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 şi 12 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE, de către toţi specialiştii prevăzuţi de lege, corespunzător dreptului de practică profesională dobândit de aceştia, documentul având aceeaşi valoare juridică cu cele din format scriptic. 
  4. Plata se va efectua exclusiv electronic, dovada plății fiind atașată la email.

Ulterior se va transmite factura AACR aferentă, la adresa de email prin care s-a transmis cererea.
Dovada plății va cuprinde în mod obligatoriu completat la rubrica observații plată numele beneficiarului avizului și adresa poștală completă a imobilului pentru care se solicită avizul AACR.
De asemenea vă rugăm să specificați în email pentru ce persoană fizică/ juridică și datele de facturare aferente, doriți să se emită factura.
 
În cazul în care este necesar, AACR va comunica în scris petentului dacă este necesară depunerea cererii și a documentației tehnice aferente și în format printat pe hârtie, asumate cu semnături autorizate, ştampile autentice etc.
 
Urmare a implementării la nivelul AACR a sistemului de muncă la domiciliu și  având în vedere starea de tranziție spre o digitalizare completă a procesului de emitere avize, ne cerem scuze pentru posibilele decalaje ale termenelor de emitere a avizelor/ adreselor AACR.
 
Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare.
          
           Cu stimă,
                              Conducerea AACR