Autoritatea Aeronautică Civilă Romană

UE lucrează la un set de măsuri urgente pentru a ajuta companiile și autoritățile din sectoarele aviației, căilor ferate, rutiere și maritime să treacă de impactul provocat de Covid 19.
Ambasadorii statelor membre au aprobat recent, un mandat pentru președintele Consiliului de a negocia cu Parlamentul European patru propuneri legislative menite să ofere flexibilitate, să ușureze sarcinile administrative și să reducă costurile financiare pentru industria de transport.
"Sectorul transporturilor este unul dintre cele mai afectate de această criză, iar orice măsuri de ameliorare sunt prioritare pentru președinția croată. Consiliul a lucrat intens și a reușit să își finalizeze poziția cu privire la toate aceste propuneri în termen de zece zile. Noi acum vom colabora cu Parlamentul European pentru a ajunge la o concluzie rapidă a măsurilor, pentru a oferi securitate juridică atât operatorilor, cât și administrațiilor. ", afirmă Oleg Butković, ministrul croat al transporturilor președintele în funcție al Consiliului.
Propunerea privind aviația modifică regulile de licențiere a transportatorilor aerieni în cazul problemelor financiare cauzate de pandemia COVID-19, pentru a evita sarcinile administrative inutile.
De asemenea, introduce o derogare la procedurile utilizate de statele membre pentru a impune restricții privind drepturile de trafic pentru a face față situațiilor de urgență rezultate din circumstanțe imprevizibile și inevitabile.
Derogarea stabilește că un stat membru poate menține o măsură temporară de urgență justificată și proporțională pe o perioadă mai lungă de 14 zile, cu condiția ca măsura să rămână în vigoare doar atâta timp cât există riscuri pentru sănătatea publică, în mod clar legate de Covod 19. Comisia poate suspenda această acțiune la cererea oricărui stat membru implicat sau din proprie inițiativă.
În plus, noile reguli temporare privind serviciile de handling vor ajuta aeroporturile să continue să fie operaționale în cazul în care o companie de handling intră în faliment, prin introducerea unei proceduri directe de selecție a furnizorilor de astfel de servicii. De asemenea, vor ajuta aeroporturile să evite ofertele complexe, permițând prelungirea contractelor. Mandatul Consiliului prevede că această legislație temporară ar trebui să fie în vigoare până la 31 octombrie 2020.
Textul Consiliului Uniunii Europene include câteva modificări ale propunerii Comisiei pentru a permite luarea în considerare a diferențelor dintre statele membre în ceea ce privește răspândirea pandemiei.
Atât Consiliul Uniunii Europene, cât și Parlamentul European vor trebui să convină asupra textelor finale ale acestor propuneri.