Autoritatea Aeronautică Civilă Romană

Cu privire la intarea în vigoare, începând cu 1 iulie 2015 a  normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 83/2015 pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind statutul personalului aeronautic  civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România, Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pentru a veni în sprijinul petiționarilor face cunoscută lista documentelor și datele necesare pentru întocmirea comunicărilor care stau la baza calculului pensiilor de serviciu pentru persoanele care au desfășurat activități ca personal aeronavigant în cazul în care angajatorul nu mai există ori nu mai are în activitate personal aeronavigant cu funcţie la bord corespunzătoare funcţiei deţinute de persoana în cauză.
Astfel, conform prevederilor legale, persoanele aflate în situația mai sus menționată solicită  în scris AACR să le emită o comunicare care va cuprinde lista angajatorilor care au în exploatare aeronave civile de tip/clasă similare sau de cea mai apropiată clasă cu aeronava civilă pe care petentul a deținut ultima calificare și licență/atestare.
Petiționarul va completa solicitarea cu:
- numele, prenumele,
- adresa poștală completă,
- număr de telefon,
- adresă de email (în cazul în care există),
- seria și numărul Cărții de Identitate, CNP-ul, după caz procură notarială specială/certificat de moștenitor care vor fi anexate în original, respectiv în copie conformă cu originalul,
- tipul licenței și numărul acesteia precum și
- documente edificatoare privind ultima funcție deținută la bord.
De asemenea, petentul va depune copii atestate pentru conformitate cu originalul ale documentelor necesare pentru dovada calificărilor și ale documentelor legale care fac dovada ultimei funcții deținută la bord calificări.
            AACR a cerut deja celor 45 de operatori aerieni români,  să transmită în termen de 10 zile lucrătoare, tipurile/clasele de aeronave civile deținute în exploatare precum și funcțiile la bordurilor aeronavelor deținute de personalul aeronavigant aflat în activitate.
Odată primite toate informațiile, AACR va procesa datele pentru fiecare solicitare în parte și va comunica petiționarilor lista operatorilor aerieni compatibili cu situația fiecăruia (operatori care au în exploatare aeronave civile de tipul/clasa cea mai apropiată de cea a aeronavei civile pe care petiționarul a deţinut ultima calificare şi licenţă/atestare), urmând ca petiționarii să aleagă din listă, operatorul aerian la care se pot adresa pentru eliberarea adeverinței-tip pentru calculul pensiei de serviciu, în situația în care angajatorul nu mai există ori nu mai are în activitate personal aeronavigant cu funcţie la bord corespunzătoare funcţiei deţinute de persoana în cauză.
                Imediat ce comunicările sunt finalizate, pentru operativitate,  pentiționarii vor fi anuntați telefonic sau prin SMS să se prezinte personal pentru ridicarea acestora,  la sediul AACR din București, sector 1, sos. București – Ploiești, nr.38 - 40,  în timpul programului  de lucru cu publicul, de luni până joi în intervalul orar  10.00 - 14.00 și vinerea în intervalul orar 10.00 -13.00.
            Până în prezent, AACR a primit peste 100 de solicitări pentru eliberarea comunicărilor prevăzute de Normele de aplicare la Legea 83/2015 și estimează că alte peste 500 de persoane urmează să se adreseze Autorității Aeronautice Civile Române în vederea indeplinirilor formalităților cu privire la  pensiile de serviciu în cazul celor care au desfășurat de activități ca personal aeronavigant, în situația în care angajatorul nu mai există ori nu mai are în activitate personal aeronavigant cu funcţie la bord corespunzătoare funcţiei deţinute de persoana în cauză.
                                   
                                                                                                            Relații Publice AACR