Autoritatea Aeronautică Civilă Romană

Aeronava de verificări din zbor B 350 FL-73, înmatriculată YR-CAA, a ajuns la 10.000 ore de zbor. Botezat de echipaj ”Colorici”, avionul de calibrare al AACR a ajuns la un număr de ore de zbor impresionant pentru o aeronavă care zboară în condiții speciale pentru verificarea echipamentelor de navigație aeriană.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
Cei 11 membrii ai echipei care asigură operarea și intreținere a avionului de calibrare sunt mândri de performanțele aeronavei și povestesc în ce constau misiunile speciale pe care le îndeplinesc zi de zi.
Cu aparatura specială(AFIS) de la bordul aeronavei se verifică din zbor echipamentele de radionavigație instalate la sol. De exemplu, pentru verificarea și calibrarea mijloacelor de navigație de apropiere( acele aparate care aduc aeronavele la aterizare) se simulează procedura de aterizare cu ratare, în medie de câte 20 de ori pe misiune. În acest timp, echipajul este în contact direct cu echipa de la sol a ROMATSA care, în funcție de constatările făcute din aer face reglajele pentru echipamentelor de radionavigație, astfel încât operațiunile de trafic aerian să fie executate în siguranță“, spune inginerul Iulian Dumitrescu, cel mai vechi membru al echipajului avionului de calibrare.   
În aviație, procedura de apropierea cu ratare repetată  este considerată riscantă deoarece aeronavele sunt proiectate să aterizeze și decoleze la intervale de timp mai mari decât o face un avion de calibrare, minimum fiind de 12 apropieri cu ratare pentru verificare ILS( uneori pentru reglarea parametrilor  ajungându-se și la 18 - 20 de proceduri de apropiere cu ratare).
În prezent, AACR pregătește documentația pentru “pensionarea “ lui B 350 FL-73 și înlocuirea acestuia cu o aeronavă nouă, printr-o procedură de achiziție.  Avionul de calibrare al AACR asigură și menține siguranța traficului aerian pe teritoriul României și Republicii Moldova.
În anul 1996, AACR a pierdut avionul de calibrare AN 24 YR BMK și pe cei 8 membrii ai echipajului, în timpul misiunii de calibrare a echipamentelor de navigație ale aeroportului Baia Mare.