Toți împreună, servind aviația civilă

Urmare a solicitării dumneavoastră transmisă către AACR prin e-mail la adresa comunicare@caa.ro, în data de 6 September 2021, ora 12:28:03, deși solicitarea dumneavoastră nu întrunește condițiile, de fond și formă, ale Legii nr. 544/2001, pentru lămurirea dumneavoastră, vă comunicăm următoarele:

1.Va rog sa imi comunicati de la ce data nu au mai fost verificate echipamentele de radionavigatie de pe aeroporturile din intreaga tara? Va rog sa imi comunicati data la care urmau sa fie verificate echipamentele de radionavigatie de pe fiecare aerodom in parte?

Verificarea echipamentelor de radionavigatie presupune verificare la sol și verificare din zbor. Toate echipamentele de radionavigație sunt în termen de valabilitate a funcționării.

2.La ce data a solicitat ROMATSA verificarea echipamentelor de radionavigatie?

Nu a solicitat.

2.a Care sunt posibilele pericole rezultate din faptul ca AACR nu a verificat echipamentele de radionavigatie, conform contractului?

Nu sunt. (vezi răspunsul la întrebarea 1)

3.Considerati ca s-a pus in pericol siguranta aviatiei civile si militare prin faptul ca nu au fost verificate echipamentele de radionavigatie?

Nu este cazul.

4.Va rog sa imi comunicati la ce data a fost lovita aeronava AACR care verifica echipamentele de radionavigatie?

20 aprilie 2021

5.Va rog sa imi comunicati la ce data a fost informata Autoritatea de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile?

20 aprilie 2021

6.Va rog sa imi comunicati la ce data a fost trimisa aeronava la producator pentru reparatii?

Demersurile au fost inițiate în data de 20 aprilie 2021, iar aeronava a fost primită la reparații în data de 30 aprilie 2021.

Totodată, AACR a întreprins demersuri pentru asigurarea unei aeronave de verificări din zbor luând în considerare că aeronava AACR, YR-SVZ (aeronava veche) nu poate fi utilizată întrucât se află în stare de stocare din februarie 2019, fiind lăsată nenavigabilă de către fosta conducere AACR, în condițiile în care aeronava a beneficiat de reparație capitală la motoare care a costat ~460 mii de dolari USD.

7.Cine este responsabil pentru accidentele in care a fost implicata aeronava AACR si ce masuri s-au luat?

Aceste evenimente de aviație NU sunt clasificate ca accidente, iar toate costurile reparației sunt suportate de către asigurator.

8.A fost informat MT cu privire la faptul ca nu s-a facut verificarea echipamentelor de radionavigatie? La ce data si cine din MT a fost informat?

Nu este cazul. (vezi răspunsul la întrebarea 1)

 

Ultima actualizare: 10/09/2021, 08:37:43
Recensământul populației și locuințelor 2021