FAQ – Intrebari frecvente

1. Schimbarea adresei  
Schimbarea adresei de domiciliu trebuie notificata, în scris, Directorului General al AACR în vederea modificarii în consecinta a licentei. Solicitarea se transmise prin posta sau fax si trebuie sa contina si mentinea numarului licentei detinute. Pâna la modificarea licentei, privilegiile conferite de licenta se mentin. Acest serviciu se tarifeaza, conform schemei de tarife a AACR, aprobata de MLPTL.

2. Schimbarea numelui  
Persoanele care îsi schimba numele prin casatorie trebuie sa notifice în scris Directorului General al AACR, solicitarea fiind însotita de o copie a certificatului de casatorie. Persoanele care îsi schimba numele din alte ratiuni decât prin casatorie, trebuie sa îsi însoteasca solicitarea cu o copie dupa carte de identitate sau pasaport. Acest serviciu se tarifeaza, conform schemei de tarife a AACR, aprobata de MLPTL.

3. Licenta pierduta sau furata  
În cazul pierderii sau furtului licentei, persoana în cauza trebuie sa notifice AACR, în scris, în vederea emiterii unui duplicate dupa licenta. Acest serviciu se tarifeaza cu 25 USD, conform schemei de tarife a AACR, aprobata de MLPTL.

4. Recunoasterea licentelor emise de alte state  
În calitate de stat contractant al Organizatiei Aviatiei Civile Internationale (OACI), România poate valida licentele emise de alte state în conformitate cu cerintele Anexei 1 OACI, cu conditia trasnmiterii catre AACR a copiilor dupa documentele relevante calificarii detinute si aptitudinii medicale. Acest serviciu se tarifeaza, conform schemei de tarife a AACR, aprobata de MLPTL.

5. Conditii minime pentru licentierea ca personal aeronautic civil
Pentru informatii referitoare la conditiile minime ce trebuie îndeplinite pentru licentierea ca personal aeronautic, va rugam sa consultati pagina corespunzatoare licentei dorite.

6. Documentele ce trebuie transmise la AACR ca support în vederea licentierii  
În general, în cazul solicitarii unei licente de personal aeronautic civil, cererea trebuie însotita, în mod obligatoriu, de o serie de documente. Detalii referitoare la aceste documente se regasesc pe cererile tip, dar acestea difera de la caz la caz. În consecinta, rugam ca, înainte de a transmite o cerere, sa va asigurati ca transmiteti toate documentele necesare. În caz contrar, solutionarea cererii dumneavoastra poate fi amânata pâna la prezentarea întregii documentatii. Pentru mai multe informatii rugam contactati personalul din cadrul Serviciul Registru Licente - Directia de Licentiere (tel: 021.208.15.40).